czwartek, 20 marca 2014

Be fit mommy!

Zawsze starałam się w jakiś sposób zadbać o swoje ciało, chociażby dla samej siebie i swojego samopoczucia. Gdy postanowiliśmy starać się o dziecko, ja zaczęłam bardziej starać się o swoje ciało-tak na przyszłość.

Jeszcze przed potwierdzeniem mojego stanu, zaczytywałam się w internecie w temacie ćwiczeń kobiet w ciąży, trafiłam na fora i niestety za zażartą wojnę. Wyglądało to mniej więcej tak:
"Po co chcesz ćwiczyć, jak chcesz zajść w ciążę!? To głupie i mija się z celem."
"Jeśli się starasz to nie możesz ćwiczyć!"
I tutaj najlepsze:
"Jak możesz robić to swojemu dziecku, jesteś wyrodną matką!"

Ręce mi opadły... Pełne nienawiści wypowiedzi kierowane do osób chcących zadbać o siebie, krytyka, która jest wynikiem usprawiedliwiania samej siebie.

Sama z ciekawości zapytałam mojego lekarza, co w takiej sytuacji zrobić i odpowiedź była taka, jakiej się spodziewałam: "Oczywiście, tylko róbmy to z głową". Wiadomo, nie można przeginać w żadną ze stron. Lekkie, dotleniające ćwiczenia, które utrzymają naszą kondycję w normie (oczywiście, jeżeli jesteśmy zdrowe, a ciąża nie jest zagrożona!). Najlepszym przykładem może być blogerka Caroline Eriksen z www.fotballfrue.no, która przez całą ciążę ćwiczyła, biegała czy jeździła na rowerze, a efekty? Możecie zobaczyć sami :)

Oczywiście wiadomo-jeżeli nie ćwiczyłaś przed ciążą, to branie się za maratony nie ma najmniejszego sensu, ale mogę Wam polecić Tiffany Rothe i jej rewelacyjne zestawy dla kobiet w ciąży :) Oczywiście w internecie jest cała masa zestawów dobranych do każdego etapu ciąży. Uwierzcie, jest w czym wybierać!


2 komentarze:

  1. Takie komentarze zazwyczaj są z nie wiedzy... tylko po co ludzie wypowiadają się na tematy o, których nie mają pojęcia? :)
    Też myślałam o ćwiczeniach, ale zabrakło mi chęci. Ciąża to był bardzo leniwy czas u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje 3 miesiące strasznie śpiące, jak tylko gdzieś padałam to od razu spać! Teraz nabieram trochę sił! :D

      Usuń